torsdag 22 april 2010

Sjukstuga för gott???

Är det så här det ska vara??? Vendela har varit på dagis 4, japp FYRA, dagar på en månad!!! Förra veckan slog vi rekord, två dagar i rad torsdag o fredag. Fredagskvällen kräks hon massor, från nio till halv fyra på lördagsmorgonen!! Sen har hon varit dålig mer eller mindre fram tills nu... Jag fick feber i tisdags förra veckan, vilket jag försökte ignorera som något stress relaterat. Det funkade tills i måndags när jag fortfarande hade stadiga 38grader. Så när vi varit till akuten på HS med Vendela o fått henne godkänd trots småkräk. Så bokade jag tid på VC för mig. Gick dit o förklarade jag hade feber, men annars inga direkta symtom. Har snorat nån dag o haft lite halsont en annan, men inga återkommande problem. Hon kollade halsen = lite röd, öronen = öroninflammation i ena örat = pencillin. Jaha, skojj värre! Kan man få ett läkarintyg också om jag inte är bättre till onsdag då jag annars måste gå jobba?! Tills dess är du garanterat bättre men du får ett ändå utifall. Tur jag fick ett utifall... För fyra timmar efter att penicillinet(pc) var intaget kom det ut! Med en rasande fart vill jag lova. Från att känt mig mest febrig, blev jag snabbt något illamående o sjösjuk för att sen må pest!!! Inte förens idag känner jag mig okej igen. Självklart tog jag inge mer pc utan ringde doktorn o bad om ett annat. Hon var dock inte säker på det var pc som gett detta, utan undrade om jag inte kunde prova en dos till... Jo, tjena gärna det!!! NEJ, du jag har en fobi i livet o det är att kräkas!!! Så skriver du inte ut något annat då får väl örat självdö av inflammationen... Hon skrev ut ett nytt o det stannar snällt i magen! I sällskap med Bifiform o Thujakulor som stöd för magen o infektionen som helhet.

Nu till roligare saker! Vi har köpt oss en fin ny soffa!!! Den är så skön, så fin o jag njuter var sekund i den!!! Nu vill jag dock ha ett nytt soffbord... Men det vill nog inte plånboken, eller Matte?!

Inga kommentarer: