torsdag 19 augusti 2010

Vitvarorna är inte vita...

I går kom köket hem!!! Många kartonger och grejor blir det till ett kök... Hela gillestugan är full av saker nu! Men vad smidigt det är när allt kommer hem till dörren och dom bär in det också. Matte stod och pekade var det skulle sen var det klart på en kvart. Me Like! Det mesta är ju ganska små paket men två saker är det inte... En bänkskiva på nästan tre meter är liksom inget man gömmer undan i ett hörn direkt!!! Står nu bakom soffan i vardagsrummet :-) Där den nog får stå några veckor tills det är dags för dess riktiga plats i köket!
Vi har även beställt kyl, frys och spisfläkt! Som ni ser är kyl och frys snyggt svarta, kommer bli så läckert!!! Nu vill jag bara få allt klart så jag kan njuta av nya köket, snabbspola till oktober är det okej?

Jag, Vendela och mormor tog igår en tur till Stockholm och Junibacken. Då vi startade tidigt så var Vendela redan lite småtrött när vi kom fram, men nog orkade hon med lite lek ändå ;-) Vi började med att åka Sagotåget, vilken upplevelse!! Var som om man blev fyra igen och liksom befann sig i sagornas värld... Vendela tyckte det var spännande, men lite för spännande med Tjofsan och Katla (eller Kackla som jag sa när jag var liten...)! Hon höll ett fast tag om biljetten som hon stundtals gömde sig bakom, sötnosen min! När vi klev av tåget hade vi hamnat i Villa Villekulla och där var det teater dags, vilken tajming. Vendela gungade takten till Pippi sången och verkade gilla det hela, även om Kling (eller var det Klang?!) nog var lite läskig. Vi intog sedan lite pannkakor i restaurangen, så vi skulle orka leka en stund till! Sen tog vi en promenad till Barcelona, under vilken Vendela passade på sova middag. Alltså till restaurangen Barcelona inte staden... Där blev det lite tapas och ett glas rosé, underbart. Sen tog vi tåg/tåg/buss innan vi var hemma i lilla Hölö igen! Toppendag var det verkligen och bilder ska jag bjuda på snart jag lovar!!

Från förra tågresan när vi åkte till Skansen!

Inga kommentarer: