tisdag 14 september 2010

Inget händer...

Inte på köksrenoveringsfronten iallafall.... Snickaren som vi tänkt använda återkom med ett prisförslag igår som var ofattbart högt! Vågar inte ens nämna det, så illa var det!!! Vi har funderat fram och åter, för vi vill verkligen att han ska göra det. Men om han inte kan sänka sitt pris så måste vi hitta någon annan. Vi vill inte lägga ned en förmögenhet bara på köket utan vill kunna renovera andra delar av huset också! Vi får se när han återkommer så vi kan diskutera pris med honom. Har undertiden åter tagit kontakt med en som var här i somras och bett om en ny offert med lite nyare specifikationer. Hoppas han ger oss ett bra pris så kanske vi väljer honom istället! Får helt enkelt försöka vänta och se, men hur lätt är det då? Vi vill ju dessutom att det startar så fort som möjligt... För hur kul är det ha vardagsrummet fyllt med kyl/frys/bänkskiva o hela gillestugan full i IKEA kartonger???

Vendela hittar på nya bus för varje dag som går!! Hon pratar så man får skavsår i öronen, men jag verkligen älskar att man nu kan föra samtal med henne!!! Hon är väldig smart den där lilla kråkan vi har i familjen... tex när mormor för några dagar sedan berättade att Ellen skulle med till Gotland, svarar Vendela -Leia! Vendela har en gång för några veckor sedan träffat Ellen, som precis som Leia är en Bedlington!!!! Tänk att hon minns det och fick ihop det bara sådär!!! Min lilla kråka!!! Hon älskar gå till dagis, skuttar glatt ur bilen och in när vi kommer dit. Men som tur är vill hon även gärna gå hem när man hämtar henne...

Själv har jag lyckats bli förkyld.... Hostar, snorar, ont i halsen och lite feber! Gillar verkligen inte att vara sjuk och sitta still är inte min melodi. Men idag har jag verkligen hållit mig lugn hela dagen! Ska försöka kurera mig så jag kan jobba igen på lördag!!!

Inga kommentarer: