torsdag 30 september 2010

Hur gick det till...

Jag fick igår syn på en bild på facebook som Mattes farbror Lasse lagt in. Det var en fin bild på Vendela och Matte. När jag såg den bilden slog det mig med full kraft, Hur gick det till när hon blev så här stor???? Var hon verkligen så liten?? Fast jag är övertygad att jag den dagen som bilden tog tyckte hon var väldigt stor... Tiden går väldigt fort och jag hinner liksom inte med! Hon lär sig saker i raketfart och hälften undrar jag hur hon lärt sig?! I tisdags när vi gick till dagis, klockan var nog runt nio, då pekar hon mot himlen där månen syns trots att det är dag. Hon utbrister -Månen! Men vart har hon lärt sig det? Det var ju inte heller kväll utan dag, månen syns ju oftast bara nattetid... Kan någon stoppa tiden, för jag hinner inte med!!!

Vi har kommit en bra bit på vägen vad gäller köket! Snickaren som kom med en magstarkt pris på jobbet har sänkt sig till en nivå som vi känner är acceptabel. Så om allt går som det ska startar bygget 25okt!!! Idag har vi varit på IKEA för ungefär hundrade gången och som tidigare gjort av med massa pengar. Dagens inköp bestod av en diskmaskin och ett högskåp samt diverse saker till dem. Nu finns allt hemma som vi själva ska köpa, återstår gör kakel/tapet/golv som snickaren köper då han har rabatt. Så nu är det bara vänta till den 25:e!! Ska ta lite före bilder och lägga upp här så ni får se hur det ser ut nu... Men i nästa vecka kommer grävaren som ska dränera och bygga altan så det ser vi framemot först!

Inga kommentarer: