tisdag 25 augusti 2009

Förkylt o fönsterjobb

Vendela har blivit förkyld, stackarn!! Men idag var det mycket bättre så det är nog bara en snabb bacillusk på visit... Däremot har jag känt mig konstig i halsen idag, så nu äter jag både antis-piller o droppar för att mota bort alla baciller!!!

Dom senaste dagarna har vi spenderat med att skrapa, slipa, kitta o måla fönster!!! Hur kul är det??? Inte särskild, men tyvärr är det ju något som måste göras när man har hus... Liksom nödvändigt ont! Nu har vi gjort det mesta klart o väntar bara på att kittet ska torka så vi kan måla dem helt klara. Sen har jag lite trädgårdsjobb kvar i år innan hösten kommer o inne jobben startar!

Vi ska försöka få lite roligt på semestern som är kvar, så om Vendela mår bättre åker vi till Stockholm på torsdag. Sen tänkte vi oss en ny tur till Trosa, så jag får min Trosa ekan, samt en till Skärholmen för shopping. Snart är det dags återgå till vardagen o jag får mina sista veckor hemma med Vendela... Känns faktiskt väldigt tråkigt att behöva börja jobba igen på riktigt!!! Men pengarna räcker inte till mer hemmatid tråkigt nog. Vi får njuta o göra så mycket som vi bara kan under den tid som är kvar till dagisstarten. Idag har jag pratat med hennes dagis o vi har bestämmt att inskolning ska börja 19oktober. Så det känns vääääldigt nära!!!

Jag fortsätter min pulverdiet... Får se hur det gått på fredag då nästa vägdag är (fast i ärlighetensnamn så smygväger jag mig ganska ofta...)

1 kommentar:

Mia sa...

Hej

Hoppas er sommar har varit bra. Själv har den varit toppen men snart är det slut på mammaledigheten :(

Ser att du följer lite tävlingar på andra bloggar. Tänkte passa på att tipsa om en tävling där man kan vinna ett valfritt smycke som jag gjort.
http://www.annakarlsson.se/blogg/2009/08/29/utlottningtavling-vinn-valfritt-smycke/

Ha det bra

/Mia