onsdag 30 december 2009

Julefriden lade sig som ett lock...

Fast det poppade snabbt upp igen!!!

Julen spenderades som vanligt med god mat, många (läs massor) julklappar o närmaste familjen!!! Vendela trivdes som fisken i vattnet o var bara missnöjd när det var matdags. Hennes mage har ju inte riktigt funkat sen penicillinkuren o gör det nästan inte än. Känns lite som jag levt i kräkor o magproblem sen veckan före jul... Först Vendela som ägnade några dagar åt att kräkas ned våran säng varje natt!! Sen på annandagsmorgon blev jag väckt av en man som nog trodde han blivit magsjuk... Efter några timmar var det ett faktum o mitt jobbpass var tvunget övergå till ett vab-pass!!! Villket inte direkt kändes roligt alls då bara ob skulle inbringat 2000kr i kassan... Maken fick förpassa sig ned i källaren o vi andra huserade på övervåningen... Jag tänkte minnsann inte bli sjuk jag med, så därför intog jag även ett antal vitpepparkorn! Sen natten till måndag började Vendelas mage krångla o diarre blev ett faktum. Så återigen lever hon på majsvälling o kokt potatis med fisk. Jag själv klarade mig sånär på nästintill magsår pga alla vitpepparkkorn jag ätit senaste veckorna samt att psyket spelat mig många spratt under dessa dagar!!!!

Vendela fick många fina julklappar som vi nu spendrar dagarna med att leka. Duplo fick hon massor o älskar bygga med dem!!! I spisen hon fick bakar hon pusselbitar som hon också fick! Pulka åker vi också så ofta vi kan!! Så tack alla snälla för de fina presenterna!!!

I går var vi till IKEA o köpte en fin byrå till Vendelas kläder. En fin lampa till hennes rum o lite annat smått o gott vi inte visste vi behövde!!! Dock glömde vi köpa ett litet bord till henne så det blir till att åka dit igen...

Nu är det sovdags för mig som ska jobba några timmar imorgon innan nyårsmiddagen ska lagas till!!!

Inga kommentarer: