onsdag 16 december 2009

Julen är runt hörnet....

I dag var det dags för det traditionsenliga julbordet på mitt jobb!!! Mycket härligt o väldigt gott!!!! Eftersom Vendela äter penicillin för sin scharlakansfeber o är dålig i magen fick hon åka med mig dit. Vi åt gott, dock ville Vendela bara ha bröd o mjölk. När vi ätit klart åkte vi hem för att rasta vovvarna men eftersom damen passade på sova så det blev en kortis. Efter det har vi hunnit med handling, middag o bad innan hon somnade mitt i vällingen....

Vi har galet med snö för tillfället vilket ju är superkul!!! Vendela o mormor busade hela måndagen i snön. Dom viftade med vantarna i den o kastade snö på varandra!!! När dom kom in var hon röd rosig om kinderna o jätteglad. I går tog jag med mig hennes julklappspulka till dagis o hämtade henne med!!! Det tyckte hon var kul, hon drog händerna i snön o smakade lite på den... När vi kom hem skottade vi tomten, vilket redan några timmar senare inte syntes!!!
Men det finns också saker som snön för med sig som inte är lika kul... Halka!!!! När jag skulle svänga in på våran gata igår efter jobbet höll jag på åka åt fanders. Det är liksom två gator med hus som ligger parrallelt med varandra där den ena ligger lägre. Våran är den övre, men för att komma in på den blir liksom svängen i backen... Jag svänger precis som jag brukar men inser snabbt att bilen inte svänger utan åker snett nedåt upp på trottoaren efter vår gata... Där är det en ganska brant backe ned till första tomten på nästa gata. Så hade jag inte lyckats få stopp på bilen hade jag fint glidit ned där o där hade jag blivit stående!!! Men som tur var fick jag stopp på bilen, tog mig bort från trottoaren o ned till nästa gata. Dock kom jag inte upp igen utan ställde helt enkelt bilen på deras vändplan o gick sista biten till huset!!! Där fick sen Matte köra hem bilen på kvällen... Idag har jag kört som en gammal kärring o inte vågat gasa knappt... Blev inte mer orolig när jag fick syn på den lastbil som åkt av motorvägen i höjd med Saltå!! Den hade vält men bara bakre halvan, låg mot färdriktningen o den delen med förarhytten stod rakt upp i det blå...

Inga kommentarer: