söndag 11 oktober 2009

Mycket har hänt...


Jag har senaste tiden varit lite frånvarande, eller snarare inte orkat skriva något... I torsdags åkte vi hela familjen ner till Småland för att delta i begravningen av min älskade faster Ingegerd. Hon gick bort 29 september efter att kämpat mot cancer sen i våras. Det är inte meningen att man ska gå bort när man bara är 55 år!!! Livet är så fruktansvärt orättvist!! Min faster var en av dom finaste människorna jag känner, hon var en fantastisk vän o medmänniska. Hon hade ett stort hjärta o brydde sig om alla runt henne. Det vittnade även antalet människor som deltog i begravningen!!! Vi var många som ville minnas henne o hylla henne o tacka henne för att vi fått lära känna henne. Mina tankar finns särskild hos hennes familj, min farbror Birger o mina kusiner Jocke, Maggan o Emma samt deras familjer!!!

Imorgon börjar min o Vendelas sista vecka tillsammans... Sen är det dags att börja skola in henne på dagis 19oktober. Känns faktiskt riktigt jobbigt att vi nu ska få en ny vardag o jag ska återgå till jobbet. Tycker inte det var längesedan hon bara var ett knyte som låg i min famn... Men numera springer hon runt o busar hela dagarna!!! Stora tjejjen har hon blivit o nu börjar en ny epok i våra liv. Där vi ska försöka få dagis, jobb o fritid att fungera! Kommer nog ta lite tid innan vi kommit in i våra nya rutiner men det kommer säkerligen bli toppenbra.

Jag ska den dagen hon startar sin dagiskarriär operera bort min galla. Det känns väl lite jobbigt, mest för jag är nervös över att sövas... Jag om någon borde väl veta att dom flesta som sövs faktiskt vaknar igen!!! Min mamma har torts allt sövt massor med människor o vad jag vet så är dom vakna idag (säger hon iallafall)! Nåja, det ska bli skönt slippa oroa mig för några större anfall!! Tråkigt bara att jag nu kommer missa Vendelas inskolning...

Inga kommentarer: