fredag 23 oktober 2009

Ny opererad men verkar överlevt...

Nu är det några dagar sedan jag opererades o börjar känna mig bättre. Hade självklart väldigt ont första dagarna, särskild jobbigt var smärtan som satt i axlarna?! Men hallå, jag opererade ju mig inte där eller blev det fel??? Tydligen så är det så att man har egentligen ont i diafragman men då hjärnan inte tycker att man kan ha ont där får man istället ont i axlarna... Konstigt!! Men det hjälper ju inte för det gör likförbannat ont o ordentligt dessutom!!! Själva operationen gick bra o jag vaknade som planerat ur narkosen. När jag vilat mig lite på avdelningen komma lilla mamma o hälsa på mig! Med sig hade hon RisiFrutti vilket var det enda jag kunde tänka mig äta för tillfället. Gud så god den var!! Särskild efter den lilla incidenten med droppslangen som lossnade... Inte så allvarligt det kanske om det inte vore för att det formligen forsar blod ur infarten!!! Tur den lossnar när man har två sjuksköterskor i närheten o dom hajjar att om man trycker till över slangen som går in i mig så slutar det... Hur ska jag hajja det??? Nåja, det slutade iallafall när jag klämde till o fick en liten kork på den så var faran över!! Men jag blev lite skakig o hade en väldigt röd skjorta på mig. Fast med nu skjorta o lite RisiFrutti i magen kändes allt bättre!
Åkte hem i tisdags, vilket var så skönt!! Har blivit ompysslad av mannen o dottern så nu mår jag bättre även om orken inte riktigt är på topp!

På dagis går det som en dans för våran lilla Vendela!!!! Var med idag o hon nästan rusade in direkt o grabbade tag i en boll som hon sen lekte med... Inte alls blyg utan det gick superbra. Efter en stund gick jag o Matte o sa Hej då, vilket inte heller möttes med någon direkt fundering utan damen lekte vidare! Sen var vi borta i tre kvart o när vi kom tillbaka var det samma strålande humör som mötte oss!!! Vilken tjej hon är!!! Fast man kan ju tycka hon skulle gråta liiiiite efter mamma... Det är ju trots allt så att JAG tycker det är jobbigt!!!

Inga kommentarer: