onsdag 23 juni 2010

Bättre o bättre dag för dag...

Känner mig bättre idag och jämför med igår mycket bättre. Nu ska jag bara komma på om jag är så bra så jag ska gå till jobbet imorgon... Men jag tror nog att om jag överhuvudtaget velar så är det så att jag kan gå jobba!

Nu ska jag berätta om något mycket mer spännande!!! Vi har under en längre tid funderat fram och åter om vi ska bo kvar eller ej... Vi har tittat på några hus men antingen har de blivit för dyra eller så har dom inte varit värda sitt pris. Så vi har kommit fram till att om vi bor kvar och gör de renoveringar vi vill göra här kommer vi ändå bo billigare än i de hus vi tittat på. Alltså bor vi kvar ber snälla banken om lite pengar och renoverar. Enkelt va?!

Så nu har vi kontaktat några olika företag för att få veta vad det kostar göra ordning våran baksida. Där vill vi dränera (bara för säkerhetsskull), bygga altan, jämna ut marken, lägga nytt gräs samt ta bort gamla häcken och sätta ny häck. Idag har jag ringt ett företag som ska hjälpa oss med att få ett pelletsförråd i källaren. Vi köper idag pellets på säck som vi får bära in i källaren, vilket ju iof ger lite träning men ack så mycket onödigt tid. Så nu vill vi ha ett förråd därnere så dom kan komma med en bil och spruta in pelletsen. Nästa del i hela projektet är att hitta någon som kan renovera vårat kök samt hallen. Köket är nästan färdigplanerat, fattas slutval av tapet och lite småfix som knoppar.

Fundera på om jag ska starta en blogg till där man bara kan följa våran renovering... Men har inte bestämt mig än. Frågan är om jag har tid för två eller om det får bli så att jag skriver i den här bloggen om det också. Vad tycker ni?? (om jag nu har några läsare vill säga...)

3 kommentarer:

bagerskan sa...

Jaaaa, gör det! (Blogg alltså)

Kram Karin

Anonym sa...

jag läser oavsett om du har en eller två bloggar, kul om man får följa er renovering! Kul att ni bestämt er!

Kram

Fia sa...

Karin Blir nog en blogg till, särskild nu när jag köpt ny kamera och det faktiskt kan bli roligt fotografera igen!

Anonym Roligt du läser! Men nu blir jag nyfiken på vem du är...