lördag 5 juni 2010

Jobbhelg...

Jag jobbar hela helgen och Vendela njuter med sin pappa! Vi var ledig torsdag samt fredag tillsammans så vi passade på mysa massa. I torsdags var vi hos min kollega och hälsade på. Hon har en son som är lite mer än ett år äldre än Vendela. Vendela fick prova på hoppa stor studsmatta vilket inte helt föll damen i smaken... Men när hon fick prova en sparkcykel ändrade hon humör!! Hon gillade verkligen den och kom snabbt på hur man gör för att komma fram med den. Så nu är hennes 2-års present bestämd!

I går var vi hemma hela dagen och njöt ute så mycket vi kunde. Var bara inne för mat och vila. Vi rensade lite rabatter, cyklade, promenerade med Leia och grävde i grus. Till middag fick vi oväntat besök av vännen/dagisfröken Carro, mycket trevligt!!

I dag har Vendela och pappa varit handlat till farmor. Farmor fick sedan följa med hem till oss på fika och middag. Jag har som sagt jobbat hela dagen, det har varit byfest på mitt jobb. Byfest är när det är försäljning av saker som de boende gjort, man äter god mat, fikar gott och bara har det trevligt! Jag passade på köpa lite växter till min trädgård, en fin betongkruka och en jättefin trasmatta till Vendelas rum. Lovar ta bild på mattan och lägga in här, men det får bli en annan dag för nu sover stumpan och jag ska titta på tv en stund innan det är sovdags!

Inga kommentarer: