fredag 11 juni 2010

Lite makeover!!

Bloggen har fått sig en makeover! Vad tycks?

Jag klämde ju Vendelas finger i ytterdörren för ett tag sedan... I går ringde dem från hennes förskola och sa att hon skadat ett finger. Hann se framför mig hur något av fingrarna var halvt av eller rent av borta!!! Men sansade mig och frågade vad som hänt. Då sa hon att en av hennes naglar verkat "trillat" av och att det blödde. Men Vendela var inte ledsen, dock var nog personalen lite skakiga... Då kom jag ju på att nageln på det finger jag klämt var på väg trilla av och frågade om det var på det fingret. Jo, det var samma finger. Ringde upp Matte så han fick åka hämta henne eftersom jag precis börjat jobba och han skulle snart sluta. Det fortsatte småblöda resten av kvällen, men sen inget mera. Matte lyckades få på ett plåster på morgonen men det var inte kvar när jag hämtade. Hade köpt fina Hello Kitty plåster för att det kanske damen skulle gilla... Men ack det var inte poppis!!!!! Hela eftermiddagen har hon varit handikappad då hon inte velat använda handen alls. Men jag fick inte heller ta av plåstret. Tillslut innan sovdags fick jag göra det och hon behöver nog inget plåster mer för det ser fint ut.

Imorgon står handling samt födelsedagskalas på schemat och söndag blir det tur till IKEA för mamma/pappa och tur till mormor för Vendela! Så helgen är fullspäckad med skoj! (fast frågar ni Matte så är väl inte ett besök på IKEA att beteckna som skoj...)

Inga kommentarer: