onsdag 9 juni 2010

Jaha...

Sitter här och lyssnar på när Vendela hostar.... Trodde all sjuka var borta men nu är hostan åter! Jag hoppas hon inte blir sämre utan det bara är något tillfälligt.

Det är väldigt roligt just nu för Vendela är som en papegoja när det gäller pratet!!! Hon härmar det mesta man säger, nästan allt faktiskt utom sitt eget namn... Detta är ju på gott och ont att hon härmar! Det goda är att höra henne säga massa nya ord och det onda är att man får tänka sig för vad man säger. Ett fint exempel på det är när jag igår sa -As... Då kom det genast från andra sidan bordet -Assss :-D Så nu blir det till att sila sina ord väl!!!

Idag har jag varit med mitt jobb och fikat på Saltå Kafe. Vilket mysigt ställe!!! Men kanske lite i dyraste laget, men sen är ju råvarorna de bästa och allt är ekologiskt. Jag passade på köpa lite av deras saker. Blev dinkelflingor att göra gröt på, russin till Vendela, bulgur till mig, deras underbart goda Mango/äppeljos och en finkon/anis limpa!!! Dom har verkligen så bra saker och jag känner mig lyckligt lottad som bor nära deras butik.

Inga kommentarer: