tisdag 16 juni 2009

Hinner ju inte...

Jag hinner knappt skriva här... Tiden går för fort o vi har massa saker för oss!!!

Jag, Vendela o mormor har varit på kryssning till Mariehamn. Mycket trevligt var det o Vendela var glad hela resan. Hon minglade med alla på båten o charmade dem totalt!!!! Det är så lätt ha henne med för hon är nöjd hela tiden, även när man sitter o äter middag i nästan två timmar... Hon var dessutom uppe sent, ända till kvart i elva kvittrade hon glatt!!! Men somnade sen snabbt när vi kom till hytten o sov gott till kl 7 nästa morgon. Sen åt vi god frukost o Vendela provade melon, mjölk o ananas!! Med olika resultat kan man säga, mjölken var nog det som gick bäst hem. Sen lekte vi i baren, eller mormor o Vendela lekte o jag vilade på en soffa... Sen åkte vi upp till hytten o vilade middag i TVÅ timmar för att sen äta buffelunch!! När vi nästan sist lämnade restaurangen var det bara åka upp till hytten o grabba väskorna för då landade båten i hamnen. Som sagt hade vi en toppenresa men självklart var det skönt komma hem till Matte, som längtat efter oss hela tiden!!!

Vad gäller mitt matintag på resan så är det censurerat!!! Men nu ska jag ta tag i detta igen o göra nytt försök, därför tänker jag flytta vägdag till fredag så kanske det hänt något tills dess.... Ska använda mig flitigare av GI-viktkoll, även om jag inte hinner fylla vad jag äter varje dag så letar jag recept där. Det finns massa spännande goda recept o nyttiga tips att ta del av där!! Det behövs för att motivera en som mig som lätt faller tillbaka i gamla vanor...

Inga kommentarer: