lördag 27 juni 2009

Underbart



Vädret alltså!! Visst är det underbart?? Njuter i fulla drag, även om det är aningens för varmt när jag jobbar... Men när jag är ledig är det ju helt fantastiskt att det är så här vackert väder!

Idag har vi varit ute nästan hela dagen. Vi började dagen med en promenad med vovvarna, fast den blir inte lång för Cindy orkar inte längre. Hon börjar bli gammal o det märks verkligen numera, inte alls samma ork som tidigare...
Sen blev det bad i trädgården för Vendela. Vi tog ut badbaljan, satte upp ett parasoll som skydd mot solen o sen plaskade hon läääänge!!! Russinfötter hade hon när jag plockade upp henne, :-D
Matte åkte till lilla Konsum o shoppade lunch åt oss, för när det är varmt måste man ju äta sill till lunch! Så det gjorde vi, fast Vendela fick Tagliatelle med grönsaker o färsk potatis till efterrätt! Sen vila o ogräsrensning o så ännu mer pysslande ute! Så underbart har vi haft det idag!!!!!

Senaste tiden har mitt GI ätande spårat ur totalt. Men jag kan glatt medela jag trots detta gått ned liiite i vikt, ett hekto senaste veckan! Ska försöka ta tag i matintaget, men jag känner jag mår bättre när jag lagt till lite kolhydrater så det kommer jag fortsätta med. Men jag kommer inte att återgå till den mängd som tidigare dock! Ska också bli bättre på använda GI-viktkoll, även om jag säkerligen inte alltid kommer fylla i håll-koll så använda mig av recepten som finns där!

2 kommentarer:

Harriet sa...

Hej hopp och varm kram!

Lotta K sa...

Har fixat google-konto till HH...testet blev föregående kommentar. Ifall du tyckte det var skumt menar jag... =)
Kram!