lördag 7 november 2009

Hostar....

Jag har ju mer eller mindre varit förkyld i över en vecka nu... Nu har jag börjat hosta massor, jättekul? Nej, inte alls kul om ni frågar mig! Natten till igår sov jag knappt något o lika natten till idag... Så jag som skulle jobbat i helgen fick ringa mig sjuk i morse! Är så irriterad för jag hatar verkligen sjukanmäla mig, dels förlorar man ju massa pengar men tänker ju också på de stackare på jobbet som får slita för flera (om man nu inte får in någon vikarie vill säga)! Nu blir jag hemma imorgon med o är ledig på måndag så jag hoppas vara bra till tisdag.

I går firade vi Matte som fyllt 33år!!! Detta skulle självklart firas med vad??? Japp, rätt gissat en tårta!!! Hade en väldigt god ide sen länge som jag ville testa. Men då jag inte fick tag på ingredienser samt varit dålig så fick det bli en annan ide. Fast den blev väldigt bra måste jag säga!!!
Den är fylld med hallon som jag blandad med marsanpulver samt vispad grädde så det blir som mousse. Sen ett lager med vitchokladmousse, som jag gjort på vit choklad, färskost samt vispad grädde. Mycket gott var det!! Texten på är titeln på Liverpool FC's "signatur melodi". Hade jag haft mer tid hade jag nog knåpat ihop en tårta som en fotboll men nu fick det bli en helröd med texten på. Är faktiskt väldigt nöjd med den o god var den också!!!

Nu ska jag se Körslaget o hoppas nog att Team Ola vinner!!! Sen blir det CSI Miami o efter det blir det sängen. Hoppas på en mindre hostig natt!!!!

2 kommentarer:

Mirren sa...

Åh, vilken fin tårta. Jag önskar att jag fått smaka!
Hoppas att du kryar på dig snabbt nu... Skulle vara roligt att ses snart!

Kramar från Mirren

bagerskan sa...

Hejsan, idag är sista chansen att vinna den söta ramen i min blogg!
http://project-light.blogspot.com/2009/10/ny-tavling.html
Välkommen in och tävla du med!

Kram Karin