söndag 1 november 2009

Kylslaget...


I morse var det min tur gå upp med Vendela o låta Matte sova gott... Inte så kul alltid men jag passade på göra en smörgåstårta som vi skulle mumsa på senare under dagen!!! När jag nästan var klar väckte vi Matte o jag gjorde det sista på tårtan. När jag sedan skulle skölja av händerna kommer det bara KALLT vatten... Jaha, då var tändgrejjen i pannan utsliten igen!!! Som vanligt ett tillfälle då det är stört omöjligt få tag på någon *morr* Jag ringde nog alla elektriker i hela Hölö, stackare som blev störda av en galenpanna så här på söndagsförmiddagen!!! Men ingen kunde o den som hade kunnat han befann sig oturligt nog på Teneriffa... Tillslut fick jag tag på en Pelletsreparator i Malmköping. Han sa att vi gärna fick komma dit o hämta ett tändelement, så kunde vi montera själva. Hmm, kan man göra det själv?! Jodå, det kunde man men han erbjöd sig att om vi tog med brännaren så gjorde han det åt oss. Så sagt o gjort monterades brännaren bort o vi packade in oss i bilen. Vendela sov gott hela vägen o allt gick jättebra!! Tur det finns så snälla människor som ställer upp på sin lediga dag!!!!! Väl hemma igen monterades brännaren o startade på ett kick så nu har vi återigen varmt inne. Fast det hade inte hunnit sjukna så jättemycket på dom timmarna det inte fanns varmvatten.

Imorgon är det dags för mig att börja jobba igen o Vendela börjar sin dagiskarriär på riktigt!!! Tyckte det var nyss hon var liten bebis o nu är hon stora tjejjen... Vart har tiden tagit vägen???? Känns faktiskt inte alls kul börja jobba igen om jag ska vara ärlig!!!

Inga kommentarer: