tisdag 24 november 2009

Nyfrissad!!

I går var jag ledig o eftersom jag jobbat hela helgen får Vendela vara på dagis några timmar... Lyxigt är det o skönt få lite tid göra sånt man inte hinner! Fast igår gjorde jag inte något sådant... Jag åkte istället till stan o frissan!! När jag var ute då för några helger sen o slog runt träffade jag en tjej som utbildar sig till frisör. Så hon ville gärna ha hår att öva på!!! Igår fick hon öva på mig o det blev fint som tusan. Jag ville gärna färga lite slingor o klippa en fin tippande bob! Så fick det bli o hon var superduktig!!!! Lovar ta bild o lägga in snart, men idag orkar jag inte det så det får bli en annan dag...

Dagen idag har Vendela o jag myst ihop!! Vi har varit ute o lekt på förmiddagen. Hon gillar grejja med stenarna på våran uppfart. Gräva o skyffla i hinken, sprätta runt med händerna!!! Självklart hoppade vi i några vattenpölar också... Finns det något roligare???? Om man frågar Vendela så är det ganska kul stoppa ner vantarna i pölen också... För att nästa sekund smaka på den o sörpla i sig vattnet!! Men det gillar inte jag att hon gör... ;-) Sen blev det ungspankaka till lunch, som hon tyckte mycket om. Till den mormors hemlagade lingonsylt, som jag fick fylla på! Efter maten blev det vila, i TRE timmar!!!!! Så skönt så skönt!!

Imorgon är det dagisdags igen o jag ska jobba...

Inga kommentarer: