torsdag 19 november 2009

Två av tre avklarade...

Sådär ja, det gick ju som en dans!!! Alltså vaccinering mot svininfluensan. Jag började morgonen med ett antal, läs många, samtal till olika BVC i kommunen. Vendela går ju i Järna men där var vaccinet slut, men skulle ev komma nästa vecka... Jaha, då blev det till att ringa några i Södertälje istället. Fick tag på två vilka båda skulle ha vaccin o hade tider idag. Ena på stan så jag skulle kunna ta med Matte hem o den andra vid sjukhuset men lite tidigare. Jag siktade in mig på den på stan. Dock kom jag på i bilen in att jag nog skulle svänga förbi den andra o kolla läget. Utifrån såg det inte ut vara många där utan jag letade efter parkering o gick in. Väl inne var det väl lite kaosartat men jag fick en kölapp o blankett att fylla i. Hon frågade om jag också skulle vaccineras... Gör ni det då???? Ja, vi har fått direktiv vaccinera familjer! Super, ja tack gärna!! Så inom loppet av 35minuter var både jag o Vendela vaccinerad!!!!!!!!!!! Så skönt! Särskild som jag precis pratat med min syster som ägnat 2,5 timmar i kö i ÖSREGN utanför Örebromässan innan det var deras tur... Tänkt vad olika det är beroende på vart man går?!

Inga kommentarer: