onsdag 6 maj 2009

Jaha...

Ska jag ta den dåliga eller bra nyheten först??? Hmm, det tåls tänka på vilket som är bästa... Men jag tror jag börjar med den dåliga så blir man glad när man läser den bra!

Dålig nyhet: Igår kväll fick jag JÄTTEont i magen, ganska högt upp (hann tänka nu är det hjärtattack o jag dör...)!! Efter några sekunder, kändes som timmar, insåg jag att det nog var min galla/njurar som spökade. Men FAN va ont det gjorde!!! Skrek på Matte o när han väl kom hade jag så ont att jag knappast kunde andas. Han undrade ju naturligtvis vad som stod på, jo lite ont har jag eller JÄTTEont. Så efter lite funderande insåg han att det nog var läge ringa ambulans, då jag inte alls kände för att åka bil eller göra annat än att försvinna... Så efter ett tag, kändes återigen som timmar, kom ambulans o då hade det börjat släppa lite men jag fick åka in. Väl på akuten tog det lite tid innan jag fick träffa doktor (trodde det gick snabbt när man kom med ambulans, men kanske jag itne verkade direkt döende??). Fick en spruta med smärtstillande o sen tog dom blodprover. Dom visade att det säkerligen var ett gallstensanfall o jag ska få tid för undersökningar. Så jag var ganska snart hemma igen o mår bättre. Men känner av att kroppen inte riktigt är på topp. Nåja, jag lär väl överleva detta också! Men tänk det var näääästan värre än att föda barn...

Bra nyhet: Jag har gått ner denna vecka, trots kryssning o inte allt för väl kosthållning!!!! Nästan ETT kilo ner, vilket är toppen tycker jag!!! Hade säkerligen varit ännu mer om jag hållt mig till kosten även under resan. Men man måste ju få unna sig lite då o då bara det inte blir en vana!!!!

Jag ska försöka lägga in från kryssningen, bara min man har laddat över dem i datorn... Man kan ju inte kunna allt själv heller!!! :-)

3 kommentarer:

bagerskan sa...

Oj låter jobbigt...! Krya på dig!

och STORT GRATTIS till din stora viktminskning, jättebra!!

Kram Karin

Anonym sa...

Oj oj vilken dramatik, krya på dig nu. Jättegrattis till fint minus på vågen.

Chrissan sa...

Grattis till minuset, men trista att höra att du inte mår bra...
Krya på dig och ta det lugnt med maten!